Plats: Quality Hotel Sundsvall
Hur kan man navigera rätt i en djungel av medieval och kommunikationstrender med en så komplex produkt som en ort? Hur driver man processen och får till ett bra samarbete när man gemensamt ska marknadsföra en plats tillsammans med andra aktörer? Ett starkt platsvarumärke bidrar till inflyttning, kompetensförsörjning, nya företag och mycket mer. Den här lunchen handlar om vikten av varumärkesbygge och hur rätt marknadsföring skapar förutsättningar för att sätta din plats på kartan.
Vi gästas av Peder Sundström VD, Design- & Varumärkesstrateg på Devocy som bland annat jobbat med platsvarumärket Höga Kusten. Han bjuder på en inspirationsföreläsning i ämnet.
Föreläsningen följs av en paneldiskussion där vi får lyssna mer kring hur kommunerna Sundsvall, Timrå och Härnösand arbetar med sina platsvarumärken. Vi gästas av kommunikationsdirektör Kicki Strandh på Sundsvalls kommun, Sandra Högman, kommunikationschef Timrå kommun samt Marie Zetterlund, utvecklare för möten och kommunikation vid Härnösands kommun.
Pris: 130 kr för medlemmar och 250 kr för gäster. Kom ihåg att avboka din plats om du får förhinder, vid ej avbokning debiteras fullt pris.