Plats: Quality Hotel Sundsvall
Hur kan man bli tre gånger större på tre år, utan att tappa i kvalitet och kultur? Hur navigerar man i den kompetensbrist som råder i många branscher och hur utvecklar man sitt arbetsgivarvarumärke? Frida Eriksson, Communications Business Partner på Sweco berättar om deras prisbelönta rekryteringskampanj som förra året fick 23 miljoner visningar, 100 000 klick in till Swecos karriärsidor på webbplatsen och hela 5196 stycken ansökningar, vilket motsvarade en ökning på 30 % mot föregående år. Och den division som ska växa trefaldigt, som jobbar med tech och digitalisering, fick allra flest ansökningar samt klättrade 30 placeringar som drömarbetsgivare inom målgruppen senior professionals IT/Tech. Frida arbetar till vardags med marknadskommunikation på Swecos huvudkontor i Stockholm och kommer under den här lunchen att dela med sig av tips och trix, erfarenheter och insikter från rekryteringskampanjen. Delar av innehållet: – Erfarenheter från rekryteringskampanjen “Together” – Kreativa koncept och vikten av att hitta ert Why. – Målgruppsanpassning genom Personas – Aktivera medarbetare för spridning och engagemang – Mediestrategi och sociala medier Boka din plats redan idag! Anmälan är bindande. Vid förhinder behöver avbokning ske. I annat fall debiteras du för din plats. |